2012, vrij werk

– commercial

– diversen

Opdracht:

Eigen concept, deels als opdracht voor Brasserie BuitenGewoon, als reclame voor Puro koffie.

Uitgangspunt:

Artistieke videoclip, opgebouwd uit duizenden losse foto’s, is inspiratiebron voor het maken van een origineel filmpje dat als commercial voor koffie is in te zetten.

Resultaat:

Korte film, bestaande uit 6 panelen / schilderijlijsten met ieder een stukje beeldverhaal, waarin iemand een man in de natuur loopt en foto’s maakt, en vervolgens een bekende tegenkomt. De jonge vrouw biedt hem koffie aan.

Stijl is alsof de film is opgebouwd uit zgn. stop-motion opnamen, waarbij er altijd wel wat trillingen en discontinuïteit ontstaat, maar dit is met After Effects in de video opnamen ingebracht tijdens de nabewerking.

Vertoning:

Brasserie Buitengewoon, als uitzicht vanaf de treinbanken (zie ook Het Rijdende Uizicht)

Link:

N.v.t.